Spring til indhold
Menu

Case

Læderiet: “Vi kan nu fokusere endnu mere på hver enkelt kunde”

Ny lagerindretning

Læderspecialisten har i sit nybyggede domicil i Hasselager fået plads til at ekspandere salget i webshoppen til hele Nordeuropa.

De nye fysiske rammer på lageret er dimensioneret til at plukke 3 gange så mange ordrer om året.

Butikken ligger i direkte forbindelse til 2000 m2 lager og pakkeri, hvor godt 9.000 varenumre ligger fordelt i plukkekasser eller direkte på hylderne på 378 fag lagerreoler og 132 pallepladser i pallereoler. Her plukker og pakker 2-3 medarbejdere op til 6 webshopordrer ad gangen. Det bliver til ca. 20.000 ordrer om året, som sendes afsted til kunder i Norden, Tyskland og Belgien.

Hvert varenummer har fået tildelt en specifik lagerlokation og en stregkode, og inden længe er det nye scannersystem til at understøtte ordreplukningen oppe at køre, så systemet blandt andet kan planlægge optimale plukkeruter.

Laederiet Morten Villekold Andersen

 

“Vores nye faciliteter og indretningen af lageret har givet os meget bedre muligheder for at give alle vores kunder en mere fokuseret betjening, fordi vi har fået adskilt butik og lager,” fortæller Morten Villekold Andersen.

Morten Villekold Andersen, ejer og direktør i Læderiet har benyttet Hans Schourup som fast leverandør af lagerinventar de sidste 25 år. I butikken og på lageret nogle af de første reoler blevet flyttet med, og de er stadig i brug.

Hurtigere, mere præcis og effektiv ordreekspedition

Lageret er nu udvidet til 2000 m2, hvor der i de tidligere lokaler var 1200 m2 til rådighed til både lager, butik og administration. Mere gulvplads og flere hyldemeter giver mange fordele i driften, organisationen af arbejdet på lageret og ikke mindst for medarbejderne, som nu kan nå alle plukkevarerne fra gulvet uden at bruge stige, som de var nødt til på vores tidligere lager.

”Den ekstra plads har stor betydning i forhold til vores muligheder for at effektivisere ordreplukningen og en ekstra bonus er, at ergonomien og sikkerheden også er blevet meget bedre,” understreger Morten Villekold Andersen.

I de tidligere lokaler på Mossøvej flød de fysiske rammer for butik, lager og administration sammen, og det var der både fordele og ulemper ved: Medarbejderne kom helt tæt på kunderne og fik derfor et godt kendskab og indblik i kundernes behov. På den anden side var det en udfordring at ekspedere ordrerne fra webshoppen hurtig nok for kunderne i den fysiske butik kom altid i første række.

I dag er butikken, lageret og administrationen fysisk adskilt, og det giver meget bedre muligheder for at give kunderne i butikken en fokuseret rådgivning og service, og det samme gælder for betjeningen af webshopkunderne. Lagermedarbejderne kan koncentrere sig 100 % om at plukke varerne til kunderne uden forstyrrelser.

“Jeg sætter stor pris på rådgivningen og sparringen fra Hans Schourup, og at jeg kan regne med at en aftale er en aftale. Jeg har også købt montage og tilpasning i flere omgange, og montøren leverer altid en overbevisende service og veludført arbejde” tilføjer Morten

Gennem hele dagen besøger kunder butikken, som ligger i direkte forbindelse med lageret og administrationen. Kunderne er både private, institutioner, designere etc. og de kommer for at kigge med fingrene og shoppe alt indenfor lædervarer og værktøj.

Opgaven:

Rådgivning, optegning, levering, montering og tilpasning af:

  • Lagerreoler: 378 fag i varierende dybde, bredder og hyldebelastninger.
  • Pallereoler med 132 pallepladser
  • Pakkeborde med elektrisk hæve-/sænkefunktion, hylder og diverse tilbehør
  • Hyldevogne

Kontakt os i dag og kom i gang med dit projekt i morgen

0
    Din Kurv
    Din kurv er tomRetur til shoppen