Lagerløsning til onlineportalen Shobr.com

28. august 2017

Tidligere i år landede vi en aftale om lagerindretning til Shobr.

En aftale der omfattede stålreoler med mere end 4 kilometer hylder samt pallereoler, alt sammen for at facilitere det nye Shobr koncept. Det nye online Supermarked er leveret og monteret i moderne omgivelser på det nye Copenhagen Markets, hvor Hans Schourup A/S i forvejen har adskillige gode kunderelationer.

Store krav til reolerne beskaffenhed og ønskerne til opstilling og dimensionering var ret specifikke. Layoutet på den fysiske placering af stålreolerne har således taget sin udgang i den kortest mulige vej for vareplukning. En meget naturlig proces, idet en optimeret plukketid samlet set er en bærende del af økonomien, når man vurderer et lagers effektivitet.
Samtidigt skulle reolernes placering naturligvis tilpasses selve lokalet, med restriktive krav til zoneopdeling i forhold til brandkrav. Koden blev knækket og der blev leveret og monteret ca. 4.000 hyldemeter af vores bestseller, Rosss stålreolen. Igen ramte denne stålreol plet i forhold til slidstyrke og til de mangeartede varegrupper, hvor hver hylde skulle have en vis bæreevne. Samtidigt er miljøet hårdt mht. fugt etc. på Copenhagen Markets, og derfor skulle reolerne være galvaniseret.

Mht. valget af pallereoler, faldt det igen på det italienske mærke Rosss. Shobr blev hurtigt overbevist om kvaliteten, det skete ved en fremvisning af et referenceprojekt vi havde i forvejen på adressen, hos firmaet Karl Lund A/S. Til lageret er pallereolerne leveret med en bæreevne, svarende til 1000 kg./palle og der er derudover opstillet Rosss pallereoler i deres kølerum.

Til løsningen er der leveret Axelent X-store sikkerhedshegn med dobbelte skydedøre, transportbure, pakkeborde og diverse internt transportmateriel. Pakkebordende er fremstillet specielt til projektet, med bordplader af galvaniseret stål, da der igen var krav til overflader.

Herunder, Shobr´s egen video fra indflytningen:

Om Shobr.com:

Shobr er en online markedsplads for dagligvarer. De formidler kontakten mellem leverandører af dagligvarer (sælgere) og forbrugere (købere) direkte via sitet Shobr.com. Her kan alle handle dagligvarer online og få leveret i hele Danmark, hvor de vil, og når de vil.

Ideen om en formidler mellem køber og sælger kendes allerede fra andre brancher. Nogle formidler privat indlogering, andre taxakørsel, musik mv. Shobr gør det nu for dagligvarer og giver forbrugere mulighed købe direkte fra leverandørerne. 

De er derfor ikke en traditionel detailforretning, der køber varer ind for at sælge dem igen. De formidler blot leverandørernes salg af deres varer og har således hverken egne varer eller lastbiler. På sitet er det derfor også leverandørerne selv, der beskriver varerne, fastsætter priser og tilbud til forbrugerne. På lageret er pladsen på hylderne begrænset for leverandørerne, de kan derfor tilbyde deres fulde sortiment samt inspirere med information omkring deres varer.

Fremtidens markedsplads

Mens onlineportalen lige nu kæmper mod uret for at sikre sin fortsatte eksistens, er selskabet i fuld gang med at etablere sig internationalt. Ledelsen arbejder med ambitiøse planer i Holland og Kina. Adm. direktør og investor i Shopall24 Group, Lars Munch Johansen, er netop vendt hjem fra et ophold i Kina, hvor han har indgået en aftale med den kinesiske investor Bohouse.
Størrelsen på investeringen er ikke kendt. Shobr øjner vækstmuligheder i Kina, hvor man har ambitioner om at sælge mærkevarer fra europæiske dagligvareproducenter via Alibaba og andre onlineplatforme. (Kilde: Dansk Handelsblad)

Shobr forventer på sigt at have et større udvalg af dagligvarer end nogen anden onlinebutik. Allerede nu kan der f.eks. vælges blandt 30 forskellige varianter af Heinz og næsten 400 forskellige produkter fra Urtekram. Læs evt. mere om distribution hos Shobr her: http://shobr.com


Herunder: Fotos fra montagen.