Kan dit lager levere, når salget i webshoppen stiger?

23. januar 2020

Sådan undgår du, dit lager bliver kæppen i hjulet på vækstambitionerne, fordi omdrejningspunktet er manuelle arbejdsgange

Her kommer 3 påstande om dit lager*:

  • det er en udfordring, at leve op til kundernes forventninger om hurtig levering, også i udlandet
  • det er en endnu større udfordring at få bedre plads på lageret
  • indenfor de næste 3 år sender I dobbelt så mange pakker som nu

>> Få en gratis, uforpligtende kapacitetsanalyse af dit lager: Udfyld formularen her

Starten på et nyt år er ofte lig med nye strategiske delmål med højere omsætning, større leveringssikkerhed, nye kunder og varer. Her er det nærliggende at spørge: Har du også formuleret delmål for lageret og den interne logistik? Hvordan du får plads til nye varer, hvordan plukker I et øget antal ordrer, som også skal pakkes og distribueres?

Hvis du vil fortsætte med at drive en succesfuld forretning, kan du ikke nøjes med at være den bedste til at producere, til at finde de bedste leverandører, eller til at sælge

 

Driften på mange lagre er baseret på manuelle arbejdsgange:

  • lange gåture mellem reoler for at plukke ordre
  • omstændelig håndtering af returvarer
  • begrænset overblik over lagerbeholdningen
  • eller de fysiske rammer er for små

Hvis logistikken på lageret ikke kan følge med, når antallet af ordrer stiger, efterlader det kunderne med et negativt indtryk af jeres forretning, og det bliver uinteressant at handle hos jer, når I ikke kan levere hurtigt, og som kunden forventer. Derfor er det ikke nok at være den bedste til at finde de rigtige leverandører, eller ansætte de bedste webshopspecialister. Hvis jeres forretning skal fortsætte med at vækste, skal du bygge dit lager på et fundament, der er let at skalere. 

Vi inviterer dig til en snak om, hvordan I tager skridtet fra et lager baseret på manuel arbejdskraft til et lager, hvor fundamentet er let at skalere, automatiseret og som understøtter jeres vækststrategi.

Udfyld kontaktformularen her og få en snak med vores specialister

 

*Vi har ikke grebet påstandene ud af den blå luft. FDIHs logistikanalyse fra 2019 viser:

  • Netbutikkernes største udfordring er håndtering af lagerkapacitet (36 %)
  • En anden stor udfordring er at indfri forventningen om hurtig levering (30 %)
  • 3 ud af 4 forventer at sende dobbelt så mange pakker om 3 år

Lad os starte en dialog:

Jylland/Fyn
René Herløv
Mobil: 2131 6144
RH

 

Sjælland
Christian Haldager

Mobil: 3059 3323
CH